Wróg wewnętrzny

Temat filmu to wojna pomiędzy oddziałami francuskimi i bojówkami algierskimi, która maiła miejsce w 1959 roku. Jak dla mnie to bardzo fajnie zrobiony film, chociaż zawsze można znaleźć jakieś niedociągnięcia. Ale co tam się będę rozpisywał, polecam samemu zobaczyć.

Sam wcześniej miałem małe pojęcie na temat tego okresu i działań zbrojnych w tej części świata. Jedyna rzecz jaka oglądałem to film Legionista i March or Die. I w dodatku te 2 tytuły dotyczą okresu lat dwudziestych, a Wróg wewnętrzny opisuje wydarzenia z lat sześćdziesiątych.

Mi się osobiście podobał oprawa i wyposażenie żołnierzy, które w niewielu elementach różniło się od broni z 2 wojny światowej.

To chyba tyle na temat tego filmu, bo więcej musisz sam zobaczyć, gdyż nie wypada mi opisywać całości wydarzeń.

ocena 8/10
rok 2007